Kadra

DYREKTOR

mgr Maria Baar

Praca w przedszkolu to mój najlepszy wybór życiowy – to moja pasja i powołanie.
Ukończyłam studia magisterskie w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki Marii Montessori.
Jestem nauczycielem dyplomowanym. Mój staż pracy to 39 lat, a dyrektorem jestem od 28 lat. W swojej karierze zawodowej otrzymałam nagrody:

Nagroda Kuratora 1995r.

Srebrny Krzyż Zasługi 1997 r.

Nagroda Prezydenta 2001r.

Jestem laureatką Nagrody im. Marii Weryho – Radziwiłłowicz edycja 2009/2010r.

W 2018r. zdobyłam I miejsce w Tychach w kategorii Biznes OSOBOWOŚĆ ROKU 2018
za prowadzenie Przedszkola Niepublicznego „KUBUSIA PUCHATKA” na wysokim
poziomie za ogromną miłość do dzieci, niesłabnące oddanie pracy dla dobrego
wychowania powierzonych dzieci.

Prywatnie jestem żoną i mamą trojga wspaniałych dzieci.
W swojej pracy staram się uważnie patrzeć na dzieci i wspierać je.

Zawsze towarzyszy mi myśl którą cytuję:

Jeżeli w dziecku jest coś co chcielibyście odmienić

powinniście najpierw dokładnie się temu przyjrzeć

i zobaczyć, czy nie jest to coś co moglibyście raczej

odmienić w sobie”

Carl Jung

MALEŃSTWA

mgr Sylwia Korczyk

Jestem absolwentką studiów magisterskich w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Katowicach na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna i Oligofrenopedagogika. Swoją przygodę w pracy z dziećmi rozpoczęłam jako opiekunka dziecięca w żłobku. Praca ta całkowicie pozwoliła mi ukierunkować się na pracę z dziećmi. Jestem osobą uśmiechniętą, otwartą, pełną chęci do pracy. Praca z dziećmi daje mi dużo radości i satysfakcji przede wszystkim wtedy gdy widzę jak dziecko z dnia na dzień czyni postępy, z coraz lepszą sprawnością wykonuje czynności, które jeszcze nie tak dawno były dla niego trudne. Praca z dziećmi nauczyła mnie patrzenia na świat ich oczami. Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe, ale też inne, dlatego do każdego wychowanka podchodzę indywidualnie uwzględniając jego możliwości. Widząc jak się rozwijają, widząc ich uśmiech na twarzy i zadowolenie wiem, że moja praca ma sens.

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie-naucz. Jeśli nie wie-wytłumacz. Jeśli nie może-pomóż”

(J. Korczak)

PSZCZÓŁKI

mgr Monika Gawryś

Od 2016 roku jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ponadto ukończyłam wiele kursów przydatnych w pracy z dziećmi, m.in.: Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze, Animator czasu wolnego, Taniec w animacji czy Gordon – wychowanie bez porażek. Jestem osobą bardzo otwartą, energiczną, kreatywną, pogodną, ze szczególnym zainteresowaniem sferą muzyczną. Wszystko to każdego dnia przekładam na pracę z dziećmi. Dzięki temu w kontakcie z najmłodszymi jestem prawdziwa; jestem po prostu sobą, a to dzieci cenią najbardziej. Ponadto, w kontakcie z dziećmi stawiam na serdeczność, opiekuńczość, dobry humor; tak, aby dzieci mimo wychowawczej roli nauczyciela w przedszkolu, widziały w jego osobie także przyjaciela, do którego zawsze mogą przyjść z każdą radością czy smutkiem.
Dzieci są skrzydłami człowieka …” przysłowie arabskie

 

KANGURKI

Danuta Wieczorek

 

Jestem nauczycielem dyplomowanym. Ukończyłam Wyższą Szkołę Pedagogiczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie, Wydział Nauk Społeczno – Pedagogicznych w Katowicach. Kierunek: Pedagogika. Specjalność: Wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna. Praca w przedszkolu od 40 lat jest moim zawodem, moją pasją. Staram się, by każde dziecko powierzone mojej opiece czuło się wyjątkowe. Moja maksyma: „Pokazuj dzieciom gwiazdy, a One zrobią wszystko by polecieć na Księżyc” Zawsze trzymam mocno kciuki za ich sukces!

mgr Dominika Biolik

Ukończyłam studia magisterskie z Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej im. K.A. Hlonda w Mysłowicach. Praca w zawodzie nauczyciela jest jednym z najlepszych wyborów życiowych, jakie podjęłam – to moja pasja i powołanie. Staram się być dla dzieci nie tylko nauczycielem, ale również partnerem i przyjacielem. W mojej pracy kieruję się przekonaniem, że każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne, każde wnosi do tej pracy mnóstwo radości. Stawiam sobie za cel poznanie małych wychowanków i ukierunkowanie swojej pracy na ich indywidualne potrzeby pamiętając, że dzieciństwo to beztroski czas – czas najpiękniejszych wspomnień!  Dlatego radość i uśmiech na twarzy dziecka jest dla mnie nagrodą za serce wkładane w nauczanie i wychowywanie przedszkolaków.

“Kiedy śmieje się dziec­ko, śmieje się cały świat.” (J. Korczak)

KUBUSIE

mgr Katarzyna Walus

 

Jestem absolwentką Kolegium Nauczycielskiego w Bytomiu na kierunku pedagogika resocjalizacyjna i pedagogika opiekuńcza. Studia drugiego stopnia ukończyłam na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Swoją prace z dziećmi rozpoczęłam w 2012r., jako wolontariuszka w świetlicy. Przed podjęciem pracy w Przedszkolu ”Kubusia Puchatka” pracowałam przez 4 lata w Domu Dziecka, gdzie przede wszystkim pod swoją opieką miałam dzieci młodsze. U dzieci najbardziej cenie ich otwartość, szczerość i pełnie życia. Przez swoją prace pragnę rozbudzać ich dziecięcą ciekawość, a także kreatywność. Moje motto zawodowe podąża za myślą starożytnego filozofa Plutarcha z Cheronei: „Umysł to nie dzban, który należy wypełnić, ale ognisko, które wypada rozpalić”. Dla mnie największą nagrodą w pracy z moim podopiecznymi jest ich uśmiech.

KRÓLICZKI

mgr Joanna Legierska 

Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne w Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Mysłowicach.
W pracy z dziećmi cenię sobie możliwość ciągłego rozwoju, odkrywania coraz to nowszych i ciekawszych form pracy.
Na co dzień stosuję metody nauczania nastawione na rozwijanie dziecięcej kreatywności, pomysłowości i wyobraźni, dające dziecku możliwość odkrywania i badania otaczającego je świata.
Największą satysfakcją z wykonywanej pracy są dla mnie uśmiechy na twarzach dzieci.
Interesuje się muzyką, fotografią, dobrą lekturą.
„Wychowanie dziecka to nie miła zabawa, a zadanie, w które trzeba włożyć wysiłek bezsennych nocy, kapitał ciężkich przeżyć i wiele myśli” (J. Korczak).

 

mgr Joanna Duda

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego. Studia pierwszego i drugiego stopnia ukończyłam na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Staram się stale podnosić swoje kwalifikacje poprzez udział w różnego rodzaju kursach, warsztatach i konferencjach. Zawód nauczyciela wybrałam dlatego, że kontakt z dziećmi zawsze sprawiał mi przyjemność. W pracy z najmłodszymi cenię sobie najbardziej jej naturalność. Dzieci niczego nie udają, zawsze są prawdziwe w swoich zachowaniach a ich uśmiech wynagradza wszystko. Pragnę cały czas dążyć do tego by dzieci pod moją opieką czuły się bezpiecznie. Metody i formy pracy dostosowuję do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci, które pozwolą rozwijać ich pasje oraz zainteresowania. Przepadam za dobrym filmem oraz za wszelkimi pracami plastycznymi, które mnie odprężają. Prywatnie jestem także szczęśliwą żoną i mamą Kuby.

TYGRYSKI

mgr Katarzyna Hachuła

Jestem nauczycielem mianowanym. Posiadam pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Ukończyłam studia magisterskie na UŚ w Katowicach na kierunku pedagogika wczesnoszkolna. Cały czas staram się dokształcać zawodowo poprzez różnego rodzaju kursy i szkolenia. Zawód nauczyciela wybrałam, ponieważ bardzo lubię dzieci i pracę z nimi. Codzienny kontakt z wychowankami daje mi wiele satysfakcji, jest źródłem radości. Jest też wyzwaniem i dążeniem, by pod moją opieką czuły się dobrze, bezpiecznie, potrafiły czerpać radość z dzieciństwa. Pragnę wyposażyć dzieci w wiedzę o otaczającym świecie, nauczyć szacunku i zrozumienia dla innych ludzi, pokazać co dobre, a co złe. Prywatnie jestem osobą z dużym poczuciem humoru, uwielbiam górskie wędrówki i wieczory w fotelu w towarzystwie dobrej książki.

 

 mgr Magdalena Polakowska

 

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie animacji społeczno – kulturalnej, oraz Podyplomowe Kwalifikacyjne Studia Nauczycielskie – wychowanie przedszkolne. Jestem nauczycielem kontraktowym. W naszym przedszkolu pracuję od 1 października 2009 roku.
W pracy najbardziej cenię sobie uśmiech dziecka oraz to, że mogę brać udział w jego wszechstronnym rozwoju. Kiedy absolwenci odwiedzają mnie w pracy, przytulają się podczas przypadkowych spotkań – jest to dla mnie największą nagrodą. Dzięki temu wiem, że w głowach dzieci pozostanie miłe wspomnienie już na zawsze.
Uczestniczyłam w różnego rodzaju kursach i warsztatach.
Prywatnie jestem wielką pasjonatką kina oraz muzyki. Każdą wolną chwilę staram się spędzać przed srebrnym ekranem lub na koncertach muzycznych.

mgr Anna Boryca

W 2016r. ukończyłam studia magisterskie z Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej w Mysłowicach na Górnośląskiej Wyższej Szkole Pedagogicznej imienia Kardynała Augusta Hlonda. Na co dzień lubię uśmiech i pogodę życia. Praca z dziećmi była od zawsze moim marzeniem. Każdy dzień stawia nowe wyzwania. Z wielkim zaangażowaniem staram się im sprostać. Uważam, że każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne, dlatego za cel w mojej pracy stawiam sobie poznanie każdego dziecka. Praca w tym zawodzie daje mi ogromną satysfakcję, co powoduję, że wkładam całe swoje serce w to co robię.

mgr Barbara Walendowska

Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Katowicach. Ukończyłam studia pedagogiczne o  specjalności zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna oraz pedagogikę opiekuńczą i terapię pedagogiczną. Dokształcam się zawodowo, biorąc aktywny udział w kursach i warsztatach pedagogicznych, które sprzyjają mojej aktywizacji i twórczości. Jestem osobą niezwykle kontaktową, energiczną oraz troskliwą i odpowiedzialną. Cechuje mnie wrażliwość na indywidualne potrzeby i zdolności dziecka. Ogromną satysfakcję daje mi możliwość obserwowania i stymulowania rozwoju dzieci a zauważalne postępy dzieciaczków są dla mnie niezwykłym przeżyciem.Każde dziecko jest dla mnie jednakowo ważne, dlatego też staram się wypracowywać taki sposób kontaktowania się z dziećmi, który w największym stopniu będzie sprzyjał efektywnemu oddziaływaniu. Praca z dziećmi sprawia mi dużo radości i satysfakcji, dzięki czemu motywuje mnie do dalszego podnoszenia swoich kwalifikacji.

 

ZAJĘCIA RYTMICZNE

mgr Agnieszka Loska

Zaczęłam swą przygodę z muzyką jako młodziutka rytmiczka. Pasja, z jaką wykonuję swą pracę, ciągła chęć doskonalenia swoich umiejętności, branie wzoru z najlepszych, doprowadziły mnie do wielu sukcesów. Dzieci uwielbiają pracę ze mną, a ja uwielbiam ich energię, uśmiech i tę dziecięcą wiarę i ufność. Podczas 20-letniego stażu zebrałam wiele braw i podziękowań, zdobyłam wiele nagród i dowodów uznania. Dziś, nadal chcę się dzielić swą wiedzą, doświadczeniem, kreatywnością i pomóc w rozwijaniu talentów dzieci przychodzących na moje zajęcia. Prywatnie jestem mamą dwóch cudownych córek, Oli i Basi, uwielbiam podróże, góry i białe szaleństwo.

 

JĘZYK FRANCUSKI I JĘZYK ANGIELSKI

mgr Monika  Zarzycka


Ukończyłam studia magisterskie z kulturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz licencjackie na kierunku filologicznym Kolegium Języka Biznesu przy Uniwersytecie Śląskim ze specjalnością: francuski i angielski język handlowy. Podczas 2 letniego pobytu w Paryżu ukończyłam kilka semestrów kursu języka francuskiego w Institut Parisien de Langue et de Civilisation Francaises. Kwalifikacje pedagogiczne do nauczania języków obcych uzyskałam na studiach podyplomowych. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z języka francuskiego w przedszkolach we wszystkich grupach wiekowych. Od roku szkolnego 2018/2019 uczę także języka angielskiego. Uwielbiam pracę z dziećmi i ogromną radość sprawia mi obserwowanie efektów mojej pracy.

 

ZAJĘCIA TEATRALNE

Dr Magdalena Mrowiec

Pasję niekiedy dziedziczy się w genach. Teatrem zaraziła mnie moja mama, prowadząc zajęcia z teatru lalek w Młodzieżowym Domu Kultury w Tychach. Teatr to dla mnie miejsce przygody, jaką jest wspólne tworzenie z dziećmi i z młodzieżą. Od dziesięciu lat prowadzę zajęcia teatralne w tyskich domach kultury i szkołach.Szczególnie żywo młodzi aktorzy reagują na teatr lalek, w którym pole dla dziecięcych eksperymentów i radości tworzenia „czegoś z niczego” jest ogromne. W teatrze dzieci czują, że żyją – a ich rozwój jest wszechstronny.Ukończyłam studia, które wiążą się bezpośrednio z miłością do literatury i teatru. Jestem absolwentką filologii polskiej (specjalność: nauczycielska) oraz kulturoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Naukowe zainteresowania pogłębiam w ramach seminarium doktoranckiego. Pod kierunkiem prof. Dobrosławy Wężowicz-Ziółkowskiej powstaje praca o związkach folkloru z kulturą współczesną. Prywatnie cenię aktywny wypoczynek, zwłaszcza turystykę górską i bieganie. Przepadam za dobrą książką, w którą zagłębiam się przy filiżance mocnej kawy. Jestem także szczęśliwą mamą Stasia i Rafałka.

mgr Monika Szydłowiecka

Każda mała dziewczynka marzy, aby być księżniczką, ja od dziecka chciałam uczyć, tak jak moja babcia. Od 9 lat pracuje w Młodzieżowym Domu Kultury Nr 1 w Tychach i prowadzę zajęcia teatralne dla dzieci i młodzieży, również od 9 lat współpracuję z Przedszkolem ”Kubusia Puchatka”.

Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Sląskim, a dopełnieniem mojego wykształcenia były studia podyplomowe Reżyserii Teatru Dzieci i Młodzieży w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie. Taniec, który jest moją ogromna pasją i częścią mojej pracy, pojawił się dużo później niż zamiłowanie do teatru. Nauka tańca stała się dla mnie sposobem spędzania wolnego czasu, rozwojem własnych umiejętności, poszerzaniem horyzontów, hartowaniem ciała i ducha. Od kilku lat mam przyjemność uczyć się od najlepszych pedagogów tańca z Polski i za granicy na licznych warsztatach i obozach dla tancerzy.
Oczywiście nadal kontynuuję moje pasje teatralne i osobiście realizuję się na scenie jako aktorka tyskiego Teatru BELFEgoR.
Moje zajęcia w Przedszkolu adresowane są do dzieci 5-6 letnich. Główna zasadą pracy z dziećmi jest ich wszechstronny rozwój pod względem teatralnym, ruchowym, rytmicznym, tanecznym i intelektualnym. Podstawę prowadzonych zajęć jest stworzenie swobodnej i przyjaznej dziecku atmosfery pełnego zrozumienia i wzajemnego szacunku.
Celem prowadzonych zajęć jest doskonalenie sprawności psychoruchowych dziecka, rozwijanie wyobraźni, wrażliwości, nabywania przez dzieci umiejętności pracy w grupie oraz uwrażliwianie dzieci na sztukę. W ciągu 9 lat pracy w przedszkolu zrealizowałam następujące przedstawienia:


– Królewna Śnieżka – 2008r
– Brzydkie Kaczątko – 2009r
– Gdzie jest Alicja? – 2010r
– Luli Laj –  2011r
– Calineczka – 2012r
– Afryka Dzika – 2013r
– S.O.S. – 2014r
– O Rybaku i rybce – 2015r
– Na łące – 2016r
– Lulilaj – 2017r
– Zaczarowani – 2018r


Spektakle co roku otrzymywały najwyższe noty na Festiwalu Kultury Młodzieży Szkolnej w Tychach.
Praca z Panią Moniką to były cudowne i twórcze lata dla naszych wychowanków.
Dziękujemy i życzymy dalszych sukcesów w życiu osobistym i zawodowym.

ZAJĘCIA SZACHOWE

Janusz Górski

Nauka gry w szachy w naszym przedszkolu rozpoczęła się w 2005 roku. Przez ten okres mury przedszkola opuściło ponad 500 dzieci potrafiących grać w szachy w zakresie podstawowym. Ci najlepsi reprezentują teraz UKS SP1 Jedynka Tychy w imprezach szachowych najwyższej rangi. Najbardziej utytułowani absolwenci naszego przedszkola są wielokrotnymi mistrzami Śląska, a także zwycięzcami i medalistami wielu Turniejów Międzynarodowych m.in. w Rewalu, Kołobrzegu, Polanicy Zdrój, Wiśle, Ustroniu, Częstochowie, Rybniku, Gliwicach i Katowicach. Kolejni absolwenci awansowali w czerwcu do półfinału Mistrzostw Polski Juniorów w szachach.
Obecnie nasze przedszkolaki także osiągają bardzo dobre wyniki. Nasi mali szachiści w ośmioletniej historii naszego kółka szachowego czterokrotnie zdobyli drużynowe Mistrzostwo Polski w kategorii przedszkolnej, a aktualnie są wicemistrzami Polski w kategorii placówek oświatowych – ten tytuł wywalczyli w Poroninie na Mistrzostwach Polski Najmłodszych do lat 7.
Ponadto w rozegranym w kwietniu 2014 roku turnieju w Nowej Hucie nasze przedszkole wywalczyło I miejsce w klasyfikacji drużynowej pokonując przedszkola z całej Polski.

 

KATECHEZA

mgr Monika Geisler

Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Wychowanie Przedszkolne oraz Etyka i Filozofia. Tytuł magistra uzyskałam z zakresu teologii nauczycielskiej. Posiadam stopień nauczyciela mianowanego.
W swojej pracy dydaktyczno – wychowawczej stosuję różnorodne metody aktywizujące, a także integrujące grupę. Na zajęciach dzieci poznają prawdy wiary w przyjaznej i miłej atmosferze.
Praca z dziećmi daje mi dużo radości, satysfakcji oraz jest dla mnie ogromnym wyzwaniem.

Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali”
(Jan Paweł II).

OPIEKA LOGOPEDYCZNA

mgr Agnieszka Betleja


Pedagogika jest dla mnie dobrem dziedziczonym po mojej mamie nauczycielce nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Realizując genetyczne pasje, ukończyłam studia o specjalności – filologia języka polskiego ze specjalnością teorii sztuki na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W 1999 zdobyłam kwalifikacje logopedy i glottodydaktyka z terapią pedagogiczną. Swoją wiedzę poszerzałam studiując oligofrenopedagogikę i edukację zintegrowaną w placówkach oświatowych. Od 7 lat sprawuję pieczę opiekuna wolontariatu czytelniczego młodzieży z Zespołu Szkół nr 6 w Tychach. Cotygodniowe spotkania z literaturą są dla przedszkolaków i uczniów wspaniałą przygodą, w którą wyruszają wraz z bajkowymi przyjaciółmi.
Logopeda musi być osobą twórczą i  otwartą na nowe wyzwania.
Praca z dziećmi jest dla niego wyzwaniem i wspaniałą przygodą. Często bowiem to najmłodsi decydują o tempie i temperamencie zajęć. Terapeuta natomiast, jako baczny obserwator, dokonuje właściwego wyboru ścieżki, jaką wspólnie podążą do obranego celu – wygłosu upragnionej głoski.

GIMNASTYKA OGÓLNOROZWOJOWA

mgr Jacek Czuboni


Jestem nauczycielem akrobatyki oraz prowadzę zajęcia gimnastyczne ogólnorozwojowe. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoją sprawność ruchową i fizyczną, gibkość, dynamikę i koordynację ruchową. W czasie zajęć dzieci zapoznają się z podstawowymi formami gimnastycznymi, poznają dynamikę i możliwości ruchowe własnego ciała. Latem, wiosną i jesienią, gdy jest ładna pogoda, dzieci mają okazję poćwiczyć na batucie, który rozkładany jest w ogrodzie przedszkolnym.