Bloki tematyczne w grupie ,,Króliczki" - październik 2019

Bloki tematyczne w grupie ,,Króliczki" - październik 2019

Drodzy Rodzice!

W październiku będziemy realizować następujące bloki tematyczne:

1. Taniec jesiennych kolorów.

2. Książka kucharska prosto z natury.

3. Jak dbamy o nasze zdrowie?

4. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.

 

Piosenka, której nauczymy się w tym miesiącu nosi tytuł:

“Jesienny pociąg”

Stoi pociąg na peronie –

żółte liście ma w wagonie

i kasztany, i żołędzie-

dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg sapiąc głośno.

Już w przedziałach grzyby rosną,

a na półce, wśród bagaży,

leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg lasem, polem

pod ogromnym parasolem.

Zamiast kół kalosze ma,

za oknami deszcz mu gra.

O, zatrzymał się na chwilę!

Ktoś w wagonie drzwi uchylił

potoczył w naszą stronę

jabłko duże i czerwone.

W tym miesiącu przedszkolaki zapoznają się także z wierszem J. Brzechwy pt. :

“Na straganie”.

Na straganie w dzień targowy

Takie słyszy się rozmowy:

“Może pan się o mnie oprze,

Pan tak więdnie, panie koprze.”

“Cóż się dziwić, mój szczypiorku,

Leżę tutaj już od wtorku!”

Rzecze na to kalarepka:

“Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

Groch po brzuszku rzepę klepie:

“Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

“Dzięki, dzięki, panie grochu,

Jakoś żyje się po trochu.

Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:

Blada, chuda, spać nie może.”

“A to feler” –

Westchnął seler.

Burak stroni od cebuli,

A cebula doń się czuli:

“Mój Buraku, mój czerwony,

Czybyś nie chciał takiej żony?”

Burak tylko nos zatyka:

“Niech no pani prędzej zmyka,

Ja chcę żonę mieć buraczą,

Bo przy pani wszyscy płaczą.”

“A to feler” –

Westchnął seler.

Naraz słychać głos fasoli:

“Gdzie się pani tu gramoli?!”

“Nie bądź dla mnie taka wielka” –

Odpowiada jej brukselka.

“Widzieliście, jaka krewka!” –

Zaperzyła się marchewka.

“Niech rozsądzi nas kapusta!”

“Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

A kapusta rzecze smutnie:

“Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,

Wnet i tak zginiemy w zupie!”

“A to feler” –

Westchnął seler.

W październiku “Króliczki” zapoznają się z literami i liczbami:

poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”

poznanie obrazu graficznego liczby „2”

poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”

poznanie obrazu graficznego liczby „3”

poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”

poznanie obrazu graficznego liczby „4”

poznanie obrazu graficznego głoski „m” ‒ litery „M”, „m”

poznanie obrazu graficznego liczby „5”

Pozdrawiam, Danuta Wieczorek.